Současný vzor označníku
Zastávkový označník je z hlediska zákona dopravní značkou a jeho vzhled a umístění tak do značné míry předepisuje zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a také technická norma ČSN 73 6425-1.
Dnešní podoba zastávkového označníku se v různě modernizovaných podobách používá již od 80. let minulého století. Standardní zastávkový označník PID se dnes skládá ze dvou základních částí umístěných na nosné konstrukci. Horní část tvoří hlava označníku, tvořená samotnou dopravní značkou IJ4a se symbolem dopravního prostředku, název zastávky a informace o zastávce (charakter, tarifní pásmo) a zastavujících linkách (číslo, příp. směr).
Spodní část tvoří informační prostor, který obsahuje jízdní řády zastavujících linek, informace o tarifu a případné další dopravní informace. Stále častěji bývají do konstrukce označníku integrovány další prvky, nejčastěji se mezi ně řadí elektronické odjezdové panely zobrazující mj. informace o aktuálním zpoždění spojů.
V rámci systému Pražské integrované dopravy máme aktuálně více než 4300 zastávkových označníků v Praze a dalších více než 3200 v přilehlé části Středočeského kraje. Označníky zpravidla spravují jednotliví dopravci či obce, na jejichž území se zastávka nachází. Správcem nejvyššího počtu zastávek je Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s.